Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού

Ανεξάρτητος Εθνικός Οργανισμός Δικαιωμάτων του Παιδιού - Κύπρος



Το Γυμνάσιο Αγίου Βασιλείου συμμετέχει από την αρχή της σχολικής χρονιάς 2017-18 στο Πρόγραμμα «Μακριά από την πατρίδα και τον φόβο». Έχοντας στο σχολείο μας μια ομάδα 16 μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία θελήσαμε να τους εντάξουμε στο σχολείο και στην κοινωνία γενικότερα όσο το δυνατόν πιο ομαλά. Με τη βοήθεια των συντελεστών του προγράμματος στην αρχή της σχολικής χρονιάς καταρτίσαμε με τη βοήθεια εκπαιδευτικών, μαθητών (ελληνόφωνων και με Μ.Β.) και γονέων (ελληνόφωνων και μη) ένα σχέδιο δράσης που περιλάμβανε διάφορες δράσεις. Οι δράσεις μας στόχευαν ειδικότερα στην κατάκτηση της ελληνικής γλώσσας, στην ενδυνάμωση των Μ.Μ.Β. και στην ενσυναίσθηση ελληνόφωνων μαθητών του σχολείου μας για αποδοχή της διαφορετικότητας. Παράλληλα ενεργοποιήσαμε σε ικανοποιητικό βαθμό τους γονείς του σχολείου (ελληνόφωνους και μη) και εμπλέξαμε ταυτόχρονα και άλλους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Μερικές από τις δράσεις μας ήταν:
    1. Βιωματικά εργαστήρια σε συνεργασία με τον Μ.Κ.Ο. Future Worlds Centre και την Υπάτη Αρμοστεία.

    2. Βιωματικά εργαστήρια σε συνεργασία με τον Μ.Κ.Ο. AWARE

    3. Δημιουργία επιτραπέζιου ημερολογίου με συνταγές από διάφορες χώρες με τη βοήθεια μαθητών με Μ.Β. και των γονέων τους.

    4. Ένταξη έρευνας (από την κ. Β. Τσολιά) για τις σχέσεις ελληνοκυπρίων και αλλόγλωσσων μαθητών στο σχολείο.

    5. Συμμετοχή σε έρευνα που διεξήγαγε το Γυμνάσιο Αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS +.

    6. Προβολή κινηματογραφικής ταινίας με τίτλο “Welcome” προς όλους τους μαθητές του σχολείου.

    7. Eκδήλωση: «Οι μαμάδες μαγειρεύουν μαζί μας» με τη συμμετοχή μητέρων Μ.Μ.Β.

    8. Εκπαιδευτική εκδρομή στη Λάρνακα στο πλαίσιο της γνωριμίας με την πολιτιστική κληρονομιά και ιστορία της Κύπρου.

    9. Συμμετοχή Μ.Μ.Β. σε διάφορες ενδοσχολικές δραστηριότητες.

    10. Χειρισμός μαθητών με ιδιαίτερα προβλήματα από τη Σ.Ε.Α. σε συνεργασία με την Εκπαιδευτική Ψυχολογία του Υ.Π.Π.


Οι δράσεις στέφθηκαν με επιτυχία και σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της έρευνας από την κ. Β. Τσολιά το σχολείο μας έχει καταφέρει σε πολύ μεγάλο βαθμό να αποδεχτεί και να εντάξει τους μαθητές με Μ.Β. Οι Μ.Μ.Β. νιώθουν ιδιαίτερα χαρούμενοι για την παρουσία τους στο σχολείο μας και εμείς ως εκπαιδευτικοί εισπράττουμε καθημερινά αυτή τη θετική στάση και χαιρόμαστε για την πρόοδο των Μ.Μ.Β. σε όλους τους τομείς.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της στάσης και μια από τις ωραιότερες στιγμές της φετινή σχολικής χρονιάς που εξέπληξε όλους μας –μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς- ήταν η συμμετοχή μαθητριών μας από τη Συρία σε ελληνικούς χορούς κατά τη διάρκεια του εορτασμού για την 25η Μαρτίου.



Πίσω στην προηγούμενη σελίδα

Back To Top